top of page

EVİNİZİ SATIŞ

Yabancılar için gayrimenkul satış sürecinde gerekli belgeler.


-Kimlik Belgesi veya Pasaport
•Yabancı uyruklunun pasaportu (tercümesiyle birlikte) ibraz edilir.

-Kimlik Beyan Formu
•“Kimlik Beyan Formu” için yabancı kişiden bir adet fotoğraf istenir.

-İşlemde temsil varsa temsile ilişkin belge
•Vekaletname, vesayet kararı, yetki belgesi vb. (İşlem yurtdışında düzenlenmiş bir vekaletnameye dayanıyorsa, vekaletnamenin aslı veya onaylı bir örneği ve tercümesi ibraz edilmelidir).

-Satışa konu gayrimenkulün tapusu

-Zorunlu deprem sigortası poliçesi
•Konut, işyeri ve benzeri binalar için gereklidir.

-Yeminli tercüman
•Türkçe bilmeyen taraf varsa gereklidir (bölgesel adli makam tarafından yetkilendirilmiş olmalıdır).

- Tapu Harcı
Tapu harcı, ilgili belediye tarafından mülkün beyan edilen değerinden az olmamak üzere beyan edilen satış değerinin %2'si oranında alıcıdan ve satıcıdan ayrı ayrı tahsil edilir. (Harçtan muafiyet varsa, Vergi Dairesi'nden bir belge sunulmalıdır.)

-Döner Fon Harcı
Döner fon ücreti alınır. (Bu, mülkün bulunduğu bölgede uygulanan yerel katsayıya göre değişir.)

-Vekalet (PoA) Hizmetleri

Türkiye'ye seyahat edemiyorsanız, avukatımız güvenilir bir temsilciye Vekalet vermenize yardımcı olarak süreci kolaylaştırabilir. Bu, mülk satın alma işleminizin uzaktan bile olsa sorunsuz bir şekilde yürütülmesini sağlar.

Aşağıdaki bağlantılar aracılığıyla bu Avukatla iletişime geçebilirsiniz.

Selin Gök

Çifte nitelikli avukat (İngiltere ve Galler ve Türkiye)

www.sgllegal.co.uk

selin@sgllegal.co.uk

+4407835758417

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa lütfen bize bildirin.

bottom of page